Jordnötskaka med kolasmör

För att fira älsklingens födelsedag, valde han att jag skulle baka jordnötskaka med kolasmör. Receptet har vi fått via De bästa recepten.
 
Kakan var tämligen enkel att göra och det tar omkring en timme att baka den. Fast lite besviken blev jag på att kolasmöret inte smakade särskilt mycket kola. Min teori är att det beror på att jag använde kolasås istället för gräddkolor. Det stod i och för sig i receptet att det gick att byta ut kolorna mot sås, men jag tror att det är därför som det inte smakade kola.
 
 
Något annat tråkigt var att kakan jäste upp i mitten, som en kulle, trots att jag såg till så att smeten låg jämn och fin i formen.
 
Summa summarum: kakan var i alla fall god och jag kan tänka mig att göra om den.


Dagens citat:

"Welcome to the mystery that is men. I think it goes something like, they grow body hair, they lose all ability to tell you what they really want."
(Sarah Michelle Gellar)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie