Nu är jag en del av poddvärlden

Om du följer min skrivblogg känner du till att jag numera har blivit en del av poddvärlden. Fast jag har inte skapat en vanligt podcast, utan vad jag har gjort är att jag har läst in en novell - I hate myself for loving you. Tyvärr blev den inte särskilt bra. Trots att jag såg till att ha mikrofonen ifrån mig en bit, låter det som om jag håller på att äta upp den - med huvudet instoppat i en burk. Dessutom sprakar det och låter hemskt. Men nu får det vara så (åtminstone tills vidare) eftersom det är andra gången som jag gör om inläsningen. Första gången blev det en katastrof, så jag fick radera den.
 

 
Min tanke är i alla fall att läsa in de noveller som jag lägger upp på min hemsida och lägga upp ljudfilerna på Soundcloud. Måste bara hitta ett bättre ljudinspelningsprogram än det som redan finns i datorn. Några tips?


Dagens citat:

"Den som lyssnar i smyg får höra sanningen om sig själv."
(Okänd)


Ha det så bra!
Poddkramar
Jessie