Följ med på nostalgitripp

Jag kan inte minnas hur länge vi har lyssnat på Mix Megapol, men det måste vara i alla fall ett par år som minst. Hur som helst, fördelen med Mix är att de spelar både nya och äldre låtar. Bland dessa äldre låtar finns Freestyles repertoar.
 
Under min uppväxt hörde jag en hel del av Freestyles låtar och den främsta favoriten är Vill ha dig. Efter att ha hört Christer Sandelins Det hon vill ha (han var sångare i Freestyle) några gånger på radion, sökte jag upp lite av Freestyles låtar på YouTube. Snacka om riktig nostalgitripp! En massa minnen från uppväxten dök upp och jag fylldes av en välbekant, fast tämligen obeskrivlig känsla. Jag blev som ett barn på nytt. Fast som barn förstod jag aldrig låtarnas innebörd till fullo, vilket jag naturligtvis gör nu.
 
Nedan delar jag med mig av två Freestyle-låtar - Vill ha dig och Fantasi. Kanske har du egna minnen med deras låtar. :-) Och som bonus delar jag även med mig av Det hon vill ha för att den är så himla gullig.
 
 
 
 
 
 
 
 


Dagens citat:

"Titta noga och du kommer att upptäcka att även det ordinära är extraordinärt."
(Dan Goldberg)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie