Galgberget i Halmstad

Under första delen av älsklingens sommarkurs, skulle de lära sig 200 växtarter och som en del i hans pluggande, åkte vi till Galgberget dagen efter min hemkomst från Stockholm, så att han kunde leta växter och nyckla. Vi tog med en filt som vi kunde sitta/ligga på när han skulle nyckla. Jag passade på att läsa i Doktor Glas samtidigt som jag njöt av solen.
 
 
 
 
Jag tog en massa bilder på de fina växterna, men är oroligt för att tråka ut dig. Hur som helst, det var en aning kyligt, men det var trots det mysigt och härligt att gå runt i naturen. Synd bara att trafikljuden hördes så tydligt. Vi passade också på att besöka utsiktstornet. Som kuriosa kan nämnas att utsiktstornet är en del av en persons bostad. Att ta sig upp var en smula kämpigt, men utsikten var vacker! Man kunde se ut över större delen av Halmstad. Jag försökte fånga utsikten i klippet nedan, men det var en annan upplevelse att få se det IFL (I Fysiskt Liv).
 

 
Jag kan definitivt tänka mig att åka dit fler gånger i sommar. :-)


Dagens citat:

"Det som ligger bakom dig och det som väntar framför dig är ingenting jämfört med det som finns inom dig."
(Robin Sharma)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie