Barndomen - här kommer jag!

När jag flyttade ihop med älsklingen fick jag inte med mig alla mina saker. En hel del finns fortfarande kvar hos mina föräldrar i Malmö, varav den största delen är gamla lek- och skolsaker. Vid nästan varje besök har jag försökt ta med mig en del, men man får faktiskt inte plats med fasligt mycket i ett par resväskor.
 
Förra söndagen tillbringades hos mina föräldrar i syfte att rensa bland en del av mina saker. Bland annat gick jag igenom en kartong med skolsaker från årskurs tre, det vill säga när jag var nio år. Det är fantastiskt hur mycket av det som jag gjorde då, glömts bort. Trots att jag vände och vred på vissa böcker, kunde jag inte minnas dem. Andra saker mindes jag med värme. :-)
 
Jag tror att jag var sju år då bilden togs. Bilden finns i en bok som "sammanfattar" mina tre första skolår.
 
Emellanåt fick jag mig ett gott skratt. Framför allt av en lista på saker som jag var bra på, respektive behövde bli bättre på när jag var nio år.
 
"Detta är jag bra på
Jag är bra på att spela blockflöjt, jag är bra på matte, jag är bra på att springa, jag är bra på att diska, jag är bra på att baka och jag är bra på att läsa.
 
Detta kan jag bli bättre på
Jag kan bli bättre på att skriva, jag kan bli bättre på att rita, jag kan bli bättre på att spela fotboll och jag kan bli bättre på att prata engelska."
 

Ett broderi som jag gjorde på högstadiet.
 
Från högstadiet hittade jag två broderier, varav en som inte var helt färdig. Nalle Puhs kompis Nasse hade inga ögon! Men efter nio, tio år fick han äntligen det. :-)
 
Samtidigt som det kan vara småroligt att gå igenom gamla saker och minnas tillbaka, vet jag av egen erfarenhet att det också kan vara jobbigt mentalt sett. Utmattande. Att man, som jag, har lätt för att börja fundera och sedan fastna i funderingarna gör det inte lättare. Skönt med lite "avkoppling" i nutiden. :-)
 
 
 
 


Dagens citat:

"När du inte längre tror på allt du tänker, då blir du medveten och inser att tänkaren inte är den du är."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Barndomliga kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

En del saker har du verkligen blivit bättre på :)

Svar: Tack :-) Fast om jag verkligen var bra på allt det där när jag var nio år vete tusan ... :-P
Jessica