Kärleksbrev till en prinsessa

På väg till Malmö för att fira min pappa och min syrra, stannade jag och älsklingen till vid Playoteket i både Lund och Malmö. Tre lyckliga spel fick äran att följa med oss hem. Ett av dessa var Love letter, som vi hittade i Malmö.
 
 
Love letter är ett snabbt och "enkelt" spel. Det går ut på att man ska vinna prinsessans hjärta genom att se till så att ens egna kärleksbrev når fram till henne. Det gör man genom att antingen vara den sista spelaren kvar, eller ha så hög siffra som möjligt på sitt kort vid omgångens slut (det var i alla fall så jag uppfattade det. Om jag har fel får älsklingen gärna rätta mig).
 
Är det bara jag som tycker att tjejen på kort nummer sju är väldigt lik Henrik den åttondes femte fru Catherine Howard i serien The Tudors?
 
De olika korten har olika funktioner. Med exempelvis vakten får man gissa vilket kort någon av de andra spelarna har. Om man gissar rätt, åker den spelaren ut. Om man gissar fel, fortsätter man som om ingenting har hänt.
 
 
Ett småroligt spel. Jag gissar att det säkert är roligare om man är fler. :-)


Dagens citat:

"Man kan inte skydda sig från sorg utan att skydda sig från lycka."
(Jonathan Safran Foer)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie