Min födelsedagstårta

Tanken var att jag, på min födelsedag, skulle ha publicerat ett inlägg om den födelsedagstårta som jag hade bakat, men jag blev väldigt besviken och lät därför bli. Jag är visserligen fortfarande besviken, men tänkte ändå visa den för den intresserade.
 
Jag hade stora förhoppningar och hade planerat att den skulle se ut som en sommaräng med blommor och karamelliserat gräs. När jag skulle göra det karamelliserade gräset lyckades jag dels bränna det, dels ha i för mycket färg. Resultatet blev svart gräs. Eller, gräs och gräs ... Jag lyckades inte heller "forma" det till grässtrån ... När jag sedan kom till tillverkningen av blommorna, insåg jag hur svårt det verkligen var. Det är alltså något som jag får träna på. Att trycka ut bokstäver med utstickaren var inte heller någon enkel match. Till slut hittade jag dock en beskrivning av hur man skulle göra. Det gjorde det lite lättare, fast min fondant var lite för lös, så resultatet blev ändå inte bra.
 
 
Den består av två tårtbottnar med bananmousse emellan och är spacklad med vaniljsmörkräm. Jag täckte den med marshmallowfondant och "dekorationerna", förutom silverkulorna, är också gjorda i marshmallowfondant.


Dagens citat:

"Bara för att det är svart i mörkret, betyder det inte att det inte finns några färger."
(Laleh)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie