Konsten att tränga sig i en telefonkö

Nej, jag har inga tips på hur man tränger sig i en telefonkö. Trodde faktiskt inte att det ens var möjligt. Men det är tydligen möjligt. Jag har faktiskt råkat ut för det på jobbet när jag har ringt till både skatteverket och kronofogdemyndigheten.
 
 
 
När jag senast ringde till kronofogden fick jag plats 30 i kön. Så snart den datoriserade rösten hade babblat klart, uppdaterade hon min plats i kön och då hade jag plötsligt hamnat på plats 33 ... Det är elakt! Antingen är den datoriserade rösten en lögnerska, eller så finns det några som inte kan respektera telefonköer. Antingen eller. Bara att välja ett alternativ.


Dagens citat:

"Frågan om datorer kan tänka är ungefär som att fråga sig om ubåtar kan simma."
(Edsger Dijkstra)


Ha det så bra!
Trängande kramar
Jessie