Mjau - en skräckis

Du är på väg hem från en stressig och mentalt ansträngande arbetsdag. För att komma i tid till jobbet tvingades du stiga upp - enligt dig själv - okristligt tidigt. Därför ser du fram emot att få komma hem till hemmets lugn.
 
Det är kolsvart och knäpptyst i lägenheten när du stiger in, vilket du inte tar någon större notis om. Seg i kroppen och i huvudet fortsätter du in i badrummet och trycker på knappen för att tända lampan. I samma stund som ljuset tänds, sticker din katts huvud fram från badkaret på din vänstra sida och ger ifrån sig ett högt och till synes irriterat "mjau".
 
 Dimma över Visnaren.

 
Eller den här gamla godingen:
 
Du befinner dig fortfarande i drömmarnas land när klockan plötsligt ger ifrån sig sin gälla signal. I samma stund som du öppnar dina ögon, befinner du dig ansikte mot ansikte med ett par gigantiska kattögon samtidigt som du hör ett energiskt och högt "mjau".
 
Ja, nu är det bevisat. Jag skulle definitivt kunna bli en ny Stephen King. Eller, blir det kanske Stephen Queen för min del?


Dagens citat:

"Det jag inte kan förändra, det kan jag acceptera, och det jag kan acceptera, det är redan förändrat."
(Tomas Andersson Wij)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie