M/S Gustaf Wasa

Under vårt besök i Dalarna under vårt lilla Sverigeäventyr, passade vi på att åka på kryssning i Siljan mellan Leksand och Rättvik t/r med M/S Gustaf Wasa.
 
 
 
 
Eller, "passade på" är antagligen fel ordval här. Vi hade nämligen i förväg bokat platser, vilket verkligen rekommenderas om man vill vara säker på att få åka med. Dessutom krävs det förbokning om man vill åka någon av kvällskryssningarna.
 
 
Vi valde räkkryssning (man får en skål som är fylld med oskalade räkor - eftersom vi var fem personer fick vi två skålar) och jag var väldigt nöjd med upplevelsen. Räkskalandet var trevligt och båtturen genom Siljan var både vacker och mysig. Det här är något som jag definitivt kan tänka mig att göra om och jag rekommenderar den här kryssningen varmt!


Dagens citat:

"Jag har sett de hårdaste av hjärtan mjukna av ett enkelt leende."
(Goldie Hawn)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie