Chokladtryfflar med pepparkakssmak

Lagom till första advent hittade jag det här raw-receptet på chokladtryfflar som smakar pepparkaka och valde att testa på det.
 
 
 
Jag glömde räkna hur många dadlar det ska vara i (så man slipper mäta upp till 3 dl varje gång), men ska försöka komma ihåg det till nästa gång. Istället för att köpa en färdigblandad påse/burk med pepparkakskrydda, rörde jag ihop egen genom att blanda lika delar kanel, malen nejlika och ingefära (samma kryddblandning som jag har i min pepparkaksdeg).
 
Resultatet blev väldigt goda chokladtryfflar som passar utmärkt så här i jul- och nyårstider. Dessa kommer jag garanterat göra fler gånger (det går snabbt och de är enkla att göra!) och jag kommer kunna äta dem med gott samvete, i och med att det inte finns något vitt socker i dem. ;-)


Dagens citat:

"Medvetenhet är den viktigaste ingrediensen för förändring."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie