Korsning mellan tåg och buss samt en annorlunda kristallkrona

I slutet av november åkte jag och min vän Cherry ned till Malmö för att träffa vår vän Hanan och under det "dygnet" gjorde jag två upptäckter.
 
Den första ägde rum på centralstationen i Malmö när jag och Hanan väntade på att Cherrys tåg skulle anlända. Nu minns jag inte exakt var på stationen de finns (kan tänkas att det var vid Burger King?), men vi någon servering har de "kristallkronor" i taket. För att vara ärlig tänkte jag först inte mycket mer på det. Inte förrän Hanan påpekade att det var något annorlunda med dem. Då såg jag noggrannare på dem och upptäckte detta:
 
Det är svårt att se på bilderna, men "kristallerna" består av bestick.
 
Jag får erkänna att det var påhittigt. :-) Och rätt snyggt också, om jag får vara ärlig.
 
Nästa upptäckt var busslinje 5. Tydligen ser de nuförtiden ut så här:
 
 
Det är bussar, men precis som tåg kan de köras i båda riktningarna. Dock vet jag inte riktigt om bussar har samma behov av den egenskapen, men visst. Ganska smart.
 
Jag upptäcker alltid något nytt varje gång jag besöker Malmö. Undrar vad de ska hitta på härnäst ...


Dagens citat:

"Det enda sättet att leva är att acceptera varje minut som ett mirakel som inte kan upprepas."
(Jack Kornfield)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie