Lucka 17: Är du morgon- eller kvällsmänniska?

För att vara ärlig tror jag inte att jag är något av det, fast om jag måste välja lutar jag nog mest åt att vara kvällsmänniska.
 
Trots att jag - under min studietid i Stockholm och sedan under mitt år på hyresnämnden - har fått gå upp relativt tidigt under de senaste åren, är jag ingen morgonmänniska. Jag avskyr att behöva gå upp tidigt! Det tar ganska lång tid för mig att vakna till och komma igång. För även om jag tekniskt sett är vaken och går omkring, är tankeverksamheten fortfarande en aning luddig och det är först framåt nio-, tio-tiden som jag på allvar vaknar. Oavsett hur tidigt jag än lägger mig kvällen innan, är jag väääldigt trött morgonen därpå.
 
 
Vad kännetecknar en kvällsmänniska? Var går gränsen för att vara en nattmänniska? Tråkigt nog brukar jag för det mesta vara trött på kvällen när jag kommer hem från jobbet, så vanligtvis brukar jag inte orka göra särskilt mycket och jag blir sömnig ganska tidigt. Fast om man jämför, fungerar jag bättre på kvällen än på morgonen. :-)


Dagens citat:

"Minnet är vilseledande, eftersom det färgas av dagens händelser."
(Albert Einstein)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie