Lucka 20: Berätta om ett låtrelaterat minne

Varför nöja sig med ett, när det finns flera att välja bland? ;-)
 
Lena Ph:s Det gör ont tar mig tillbaka till lördagen då hon vann svenska Melodifestivalen. Den dagen tillbringade jag, min konfirmationsgrupp och flera andra konfirmandsgrupper i Lund. Vad det var för dag minns jag inte, men någon speciell kyrkdag var det. Vi var bland annat på Katedralskolan och lyssnade på olika föredrag. På kvällen var det konsert i Allhelgonakyrkan, så vi traskade dit i ösregnet. Dock tyckte vår präst Caroline att konserten var rena rama skräpet, så vi lämnade kyrkan och promenerade tillbaka till Domkyrkan. När vi kom dit hörde vi musik bakom kyrkan och gick nyfiket dit. I AF-borgen (fast på den tiden visste jag inte att det hette AF-borgen) spexade några studenter och dansade till de olika Melodifestivallåtarna. Sedan åkte vi hem med buss igen. Väl hemma kunde min syster knappt hålla sig från att avslöja vem som hade vunnit, eftersom hon visste att jag gärna ville att just Det gör ont eller Linda Bengtzings Alla flickor skulle vinna.
 
 
Varje gång jag hör Martin Stenmarcks Sommarbarn och Praktikant-Malins version av All of me, tänker jag tillbaka på min och älsklingens lilla bilsemester från i somras och vårt äventyr. Det är ju inte varje dag som man nästan blir träffad av blixten uppe på fjället ... Förutom just den händelsen, var det mysigt att få dessa dagar med honom och slippa alla måsten och allt ansvar för en gång skull. Hade det inte varit för mina föräldrar hade vi inte kunnat genomföra den resan, så jag är väldigt tacksam över att de ställde upp.
 


Dagens citat:

"Världen kan endast förändras inifrån."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie