Planeringen har kommit till ända

För ett tag sedan skrev jag klart min preliminära synopsis till romanprojektet. Jag säger preliminära, eftersom jag vet att den kommer förändras under skrivandets gång. Dessutom kändes det lite som att jag hastade igenom de sista kapitlen, bara för att bli klar. Det är inte alltid bra när otåligheten flåsar en i nacken.
 
 
 
Nu kan jag med andra ord påbörja skrivandet, vilket jag delvis redan gjort, fast då såg berättelsen annorlunda ut. För tillfället håller jag på att redigera prologen så att den passar in bättre i min nya planering.
 
Ska också börja läsa in mig på psykopati. Har du några förslag på böcker som jag kan använda mig av?


Dagens citat:

"Inget är gott eller ont i sig självt – det kommer an på hur man uppfattar det."
(William Shakespeare)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie