Den knasiga kaninen

Att vår lilla treåriga kaninhona är knasig, har vi vetat sedan vi köpte henne. Vissa beteenden kan skyllas på att det beror på att hon är en hermelin (med kaninnormallånga öron = lite för långa öron för en hermelin), exempelvis hennes tjurighet eller det att hon försöker ha ihjäl alla filtar hon ser (= lite aggressivare än andra kaniner). Andra beteenden går dock inte att skylla på något annat än att hon är ... knasig.
 
Vad jag tänker på är att hon emellanåt proppar sitt hus fullt med spån - så fullt att hon inte får plats själv. När jag sedan försöker ta ut spånet, blir hon arg och gör utfall (i syfte att skrämma bort mig).
 
 
Å andra sidan behöver det inte nödvändigtvis vara ett tecken på knasighet. Det är möjligt att det beror på att hon är skendräktig vid dessa tillfällen. När min hund var skendräktig, gick hon omkring och gnällde och tog hand om vissa utvalda pipleksaker (som såg ut som hundar) - under dessa perioder fick de vara hennes påhittade valpar. Om man rörde vid dem, blev hon väldigt orolig och gnällde ännu mer.
 
Kanske är den lilla arga (vår lilla fröken Skutt) inte så knasig som vi tror. Bara lite. Ungefär som jag själv. ;-) Att jag är komplett galen är en hemlighet mellan dig och mig.


Dagens citat:

"Inget problem kan lösas med samma nivå av medvetenhet som skapade det."
(Albert Einstein)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie