Och klantighetspriset går till ...

Sitter och funderar på hur länge jag har haft mina "nya" glasögon. Ett par månader kanske? *reser mig upp och kollar kvittot* Se där! Vad duktig jag är på att gissa ... Ehm, jag menar minnas. Jag köpte dem i början av april.
 
Redan efter någon vecka upptäckte jag att det var en repa i glaset - och då är glasögonen ändå repskyddsbehandlade. Fast det mest klantiga var ändå vad som hände för två helger sedan. Du vet "skydden" som sitter på bågarna där de går bakom öronen? Utan att märka det, hade jag lyckats tappa det ena:
 
 
 
Måndagen därpå promenerade jag bort till optikern när jag kom till Falkenberg efter jobbet (tur att de har öppet till kl. 19.00 en vardag i veckan!). Hon kunde inte hitta en exakt likadan i butiken och det verkade inte som om det gick att beställa en sådan heller. Vi kom överens om att hon skulle undersöka saken och sedan återkomma till mig dagen därpå. Tills vidare fick jag ett annat "bågskydd" att ha på bågen.
 
Dagen efter ringde hon mig och förklarade att hon hade beställt ett sådant skydd från en annan butik. Hon lovade att höra av sig så snart de mottagit det. Dagen efter det fick jag ett sms om att jag hade en beställning att hämta, men det var först på lördagen den veckan som jag kunde ta mig dit för att hämta mitt "bågskydd".
 
Tjejerna på Specsavers i Falkenberg är otroligt trevliga! De tar alltid emot mig med ett leende och hjälper mig med mina problem. Mina glasögonrelaterade problem såklart. Är knappast så att jag går dit och lättar mitt hjärta om allt mellan himmel och jord. Hur som helst, tjejen som hjälpte mig den lördagen (förlåt, men jag har glömt ditt namn!) var så trevlig och bytte ut det där "bågskyddet" på ett kick. Nu är glasögonen lika tjusiga som för två månader sedan. Förhoppningsvis låter jag bli att ha sönder dem något mer ...
 


Dagens citat:

"Om ditt sinne inte skyms av onödiga saker, då är detta den bästa tiden i ditt liv."
(Wu-Men)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie