"Rätt verktyg behövs i vården - blod är ett"

Om du fortfarande inte är övertygad om att du borde bli blodgivare, bör du se den här videon. När man har sett den, framstår blodgivning som en självklarhet. Ibland händer det att man behöver få blod för att klara sig, men vad händer om det då saknas rätt blod? Mycket kan hända. Mycket tragiska saker kan hända. Jag vill inte att det ska hända mina nära och kära och det tror jag inte att du heller vill.
 
 
 
 
 
Men vet du, det är otroligt enkelt att åtgärda detta problem! Om alla vi som kan hade gett blod, skulle vi aldrig behöva oroa oss för att det kommer saknas blod när vi eller någon vi håller kär behöver blod. Det är inte alls svårt eller jobbigt att ge blod. Man börjar med att surfa in på GeBlods hemsida och letar upp vilken blodcentral man tillhör eller vill tillhöra. Därefter klickar man på knappen "Bli blodgivare" och läser hur man ska gå göra för att bli en vardagshjälte.
 
Jag är stolt över att kunna kalla mig för blodgivare och över den insats jag gör. Mitt beslut att bli blodgivare är inget som jag för en sekund ångrar.


Dagens citat:

"När du förlåter förändrar du inte det förflutna. Du förändrar framtiden."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie