Hur hålla koll?

Bokbloggsjerka: Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup-plan att dela med dig av?
 
Allt det som jag läste när jag var yngre, finns inte uppskrivet någonstans. Där får jag försöka förlita mig på minnet, men dessvärre är det omöjligt att komma ihåg exakt alla böcker.
 
 
Nuförtiden använder jag Boktipset till att hålla reda på mitt läsande. Främst håller jag koll på vad jag vill läsa.
 
Under tiden som jag skrev det här korta inlägget, började jag fundera. Varför måste man hålla koll på vad man har läst? Nu vet jag att man egentligen inte måste, men om man utgår från frågan kan man få den uppfattningen. För mig spelar det ingen roll. Det viktigaste är trots allt att man läser. Och oftast brukar jag komma ihåg ifall jag har läst en bok eller inte, när jag ser den.


Dagens citat:

"Det är upptagenheten av ägande, mer än någonting annat, som förhindrar människor att leva fritt och luxuöst."
(Bertrand Russell)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie