Juridikpodden - säsong 3, avsnitt 3

Förutom diskussionen kring dokusåpaavtalet och Jeppes avtalsbrott i Paradise Hotel, får vi lyssnare även veta att Mårten har blivit utsedd till Sveriges tredje viktigaste proffstyckare. De diskuterar även förtalsfrågan i Quickfallet, med anledning av en lyssnarfråga samt en dom avseende mobbing på arbetsplatsen. Även den här gången är det minst sagt intressant att lyssna.
 
 
 
 
Jag skulle vilja skriva något smart här, men jag kommer inte på något. Jag tittar inte på Paradise Hotel, och även om man ändå kan göra en analys av "dokusåpaavtalet" och den där Jeppes avtalsbrott, överlåter jag det åt Mårten och Tove. De gör det så bra så. Eventuellt skulle jag kunna säga något om mobbing på arbetsplatsen, men jag vill läsa domen först (det vill säga den dom som de pratar om i avsnittet). Så tyvärr. Precis som de senaste gångerna, håller lilla jag tyst och låter bli att försöka vara smart. Den här gången i alla fall.


Dagens citat:

"Du missar 100% av chanserna du inte tar."
(Wayne Gretzky)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie