Jag lyckades!

Lördagen den 17 maj var en dag då jag lyckades göra mig själv stolt.
 
Då och då (mest på helgerna) händer det att jag följer med älsklingen till elljusspåret på Vallarna för att jogga en runda. Första gången jag var där och joggade, lyckades jag till min förvåning att jogga längre än vad jag brukar orka i vanliga fall. Antagligen har jag simningen att tacka för det. Andra gången gick det lite sämre, men tredje gången klarade jag av att ta mig till "ute-gymmet" som finns någonstans på sträckan, innan jag behövde promenera en bit. Men den 17 maj ..! Då lyckades jag jogga hela rundan! 2,2 km!
 
 
Det har jag aldrig orkat tidigare! När vi på låg- och mellanstadiet joggade på gymnastiklektionerna (vilket vi gjorde en gång i veckan) gick jag större delen av rundan. Men inte den 17 maj. Då fortsatte jag att jogga. :-)
 
Tricket? Hela tiden upprepade jag tyst för mig själv: Bara lite till. Bara. Lite. Till. Och jag lyckades. Jag tog mig hela vägen runt! Vågar man hoppas på en repris ..?


Dagens citat:

"Alla har skapats för en särskild uppgift och längtan efter att utföra den har placerats i varje hjärta."
(Jalal al-din Rumi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie