"I've hungered for your touch"

Få låtar berör mig på det sätt som Michael Boltons och Joshs Grobans gör. När det gäller dessa båda herrar, är det främst deras fantastiska sångröster som gör susen. Jag var alldeles salig efter att ha tillbringat nästan en hel eftermiddag med Boltons låtar.
 
Nu tycks Groban och Bolton få konkurrens av Harrison Craig, åtminstone då Craig sjunger Unchained Melody. Då detta "bara" är en cover, ville jag se om jag kunde hitta en minst lika bra version och lyssnade därför på några stycken. Ingen kom i närheten av att fånga mig eller ge mig gåshud som Craigs version gör. Då den dessutom är beroendeframkallande, är jag "tvungen" att lyssna på den flera gånger varje gång jag hör den. :-)
 
 
Oh, my love, my darling
I've hungered for your touch,
a long lonely time
And time goes by, so slowly
and time can do so much
Are you, still mine?

I need your love,
I, I need your love
God speed your love to me

Lonely rivers flow to the sea, to the sea
To the open arms of the sea
Lonely rivers sigh, wait for me, wait for me
I'll be coming home, wait for me

Oh, my love, my darling
I've hungered for your touch
A long, lonely time
And time goes by so slowly
And time can do so much
Are you, still mine?

I need your love,
I oh I need your love
God speed your love to me


Dagens citat:

"Ditt förflutna har givit dig den styrka och visdom du har i dag. Hylla det istället för att låta dig jagas."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie