Kärlek från en främling

Nuförtiden lyssnar jag mest på ljudböcker när jag åker tåg mellan Falkenberg och Varberg. Den korta resan på 15 minuter ger inte mycket till läsro, så då tycker jag att det är enklare att lyssna på böcker istället. :-) För min del innebär det att jag för det mesta tittar ut genom fönstret och är helt och hållet koncentrerad på vad jag lyssnar på och koncentrerar mig inte på det jag ser utanför.
 
Fast vid ett tillfälle kunde jag inte låta bli att se Öresundstågens blad Trevlig resa, som någon hade satt intill fönstret vid den plats där jag satte mig. Egentligen var väl just det inget speciellt, utan det var vad någon hade skrivit på första sidan som fick mig att reagera:
 
"Du som läser detta är vacker, det är sant ..." (det stod lite mer på det blå, men eftersom min mobil inte är så bra på det där med att ta bilder kan man inte se och jag minns inte - men det var ett fint budskap det med!)
 
Hur mysigt är inte det? Eftersom jag ville att fler skulle få känna spontan glädje, lät jag bladet få sitta kvar där det satt.
 
Så till den som nu tog sig tid att skriva detta underbara meddelande: Tack! Du fick mig att må lite bättre. :-)


Dagens citat:

"Du har två val: kärlek eller rädsla. Välj kärlek."
(Jim Carrey)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie