Den överskattade sömnen

Både jag och älsklingen tycker att det är mysigt med djur i sängen när vi sover och till vår glädje verkar de små lejonen trivas att sova där med oss. Det finns dock ett problem. Det är inte ofta som jag kan sova hela natten igenom. :-(
 
 
Visserligen kunde jag inte det innan heller, men nu är anledningarna fler. Bland annat tycker den yngre (som jag kärleksfullt kallar fåntratt) att det är väldigt roligt att dels bita mig i tårna, dels attackera mina ben under täcket. Som om det inte vore nog brottas han gärna med den äldre (som är en nyfiken ninja). Dock brukar den nyfikna ninjan inte uppskatta det. Han tycks ha förstått att man ska sova och inte busa i sängen - oftast slocknar han nästan på en gång när han lägger sig i sängen. Utöver det brukar de båda ligga lite överallt, så det är upp till oss att anpassa oss efter dem. :-) Vi har ju inte hjärta att jaga bort dem. Men jag klagar inte - det är mysigt. ^^
 
Det gäller bara att vänja mig. Förhoppningsvis blir det mer sömn åt mig. :-)


Dagens citat:

"Jag försöker inte längre att vara ”rätt”. Jag väljer att vara lycklig."
(Ric Elias)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie