Cancer goodbye, cancer farewell

I april fick jag ett mail från en tjej som arbetar med projektet ForLife, som stödjer cancerforskningen. Så här skriver de själva om sin verksamhet på hemsidan:
 
"ForLife som drivs av företaget Helpers Alliance Sweden AB (Org.nr. 556915-7174) är ett företag som genom sin roll som anordnare i Jobb- och utvecklingsgarantins sysselsättningsfas hjälper deltagarna att skaffa erfarenhet, meriter och referenser för framtida jobb genom ett aktivt arbete till förmån för cancerforskning."
 
 Bilden är lånad från deras hemsida - med deras tillåtelse.
 
Så här beskrev Lotta (tjejen som skickade mailet) deras verksamhet:
 
"ForLifes grundidé är att sälja enkla, smarta och användbara produkter till förmån för cancerforskning. Försäljningen sker via e-handel samt vid större evenemang och hela överskottet går till vår insamling för cancerforskning."
 
Hon undrade om jag ville sprida vidare budskapet om deras projekt genom att skriva ett inlägg. Som tack skulle jag få välja en av deras produkter. På grund av att jag mådde ganska dåligt just då, sköt jag upp besvarandet av mailet och det var först i slutet av augusti som jag tog tag i saken och skickade ett svar.
 
 Bilden är lånad från deras hemsida - med deras tillåtelse.
 
Deras projekt förtjänar att få synas och därför skriver jag mer än gärna det här inlägget. Dock hade jag inte hjärta att ta emot ersättning för att skriva det här inlägget, dels eftersom jag vet att ForLifes produkter gör bättre nytta genom att bli sålda, dels för att det de gör är viktigt och beundransvärt. I och med att båda mina föräldrar drabbades av cancer förra året (men har nu blivit fysiskt friska) vet jag hur viktig cancerforskningen är. Med andra ord är det här inlägget inte sponsrat - det är skrivet från hjärtat.


Dagens citat:

"De som alltid är upptagna med något kan inte njuta av världen."
(Lao Zi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - en serieblogg:

fy för cancer

Svar: Verkligen :-(
Jessica