En annorlunda morotskaka

Samtidigt som svärmor talade varmt om raw food, tipsade hon oss även om den här morotskakan som inte innehåller vitt socker. Istället för socker har man i dadlar. Jag som gillar "vanlig" morotskaka ville gärna testa den här. Det var älsklingen som stod för bakandet.
 
Om man förväntar sig att kakan ska smaka som "vanlig" morotskaka, blir man nog rätt besviken i och med att smakerna skiljer sig ganska mycket åt. Fast efter några tuggor vande jag mig vid smaken och tyckte att den smakade helt okej.
 
 
 
Glasyren var till en början för lös, men blev fastare efter att ha stått i kylen över natten. Dock smakade den lite för mycket citron, så nästa gång ska vi testa att ta några droppar citronsaft istället för både saft och skal från en citron.
 
Över lag var det ett helt okej recept som jag kan tänka mig att testa igen. :-) Har du några tips på en annorlunda morotskaka?


Dagens citat:

"Om du inte får allt du vill ha, tänk på allt du inte får som du inte vill ha."
(Oscar Wilde)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie