Kråkprinsessan (Annika Bengtsson)

"Kråkprinsessan bär på ett stort mörker. Hotellet hon bor på liknar inget annat, och hotelldirektören ställer underliga frågor."
 
 
 
Annika Bengtssons Kråkprinsessan är en sorglig berättelse om en människas liv som slagits i spillror. Sakta med säkert får vi fler detaljer till vad som hänt, i takt med att Solbritt minns tillbaka.
 
Trots att jag både tycker synd om och irriterar mig på Solbritt, lyckas Annika Bengtsson ändå fånga in mig och får mig att stanna kvar och vilja veta mer. När jag väl fått veta vad, vill jag även veta varför.
 
Språket i Kråkprinsessan är målande och följsamt. Jag vill gärna läsa mer av Annika Bengtsson.
 
Det här exemplaret har jag fått.


Dagens citat:

"Allt börjar med viljan till förändring, finns inte viljan där så händer ingenting, sedan kräver det din tid och ditt tålamod."
(Agneta Sjödin)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Annika Bengtsson:

Tack för att du läst! Kråkprinsessan är den första i en löst sammansatt serie av fyra, som kan läsas fristående. De övriga i serien är Glömskelunden, Snökupan och Mellan raderna. För ett år sedan kom min senaste roman, Sorgbägare, ut och nästa år är det dags för nästa: Kvinnor, vin och vänner.