Trion samlad igen

Helgen innan julafton åkte jag och min vän Hanan upp till Stockholm för att träffa vår gemensamma vän Cherry. Det var en helg fylld av skratt, minnen och samtal. För mig är det fantastiskt att vi har varit vänner i tio år nu och att vi fortfarande har kontakt med varandra. Visst, det har hänt att kontakterna oss emellan har varit lite si och så, men vi har alltid lyckats återuppta den. Visst har vi förändrats genom åren på grund av allt som hänt oss, men när vi är tillsammans är det som förr igen. Då känns det som när vi gick vårt första år på Öresundsgymnasiet i Malmö.
 
 
Jag har de här tjejerna att tacka för så mycket. De gjorde mig hel igen när jag var sönderplockad efter flera år av mobbing och trakasserier. Med dessa fantastiska tjejer har det klickat på en gång och underligt nog - med tanke på våra olikheter - har vi förstått varandra och fungerat otroligt bra ihop. Varken före eller efter - med undantag för älsklingen - har jag haft vänner som dessa två och framförallt inte som jag har haft kontakt med under så lång tid.
 
Utsikt från fiket Le Croissant som vi lunchade på. Fiket finns i Mall of Scandinavia i Solna.
 
Visst, vi har haft våra meningsskiljaktigheter och blivit arga på varandra några gånger genom åren. Men vet du vad? Oavsett vad det har gällt, har vi lyckats lappa ihop det och gå vidare.
Vi ska försöka göra en nystart nu efter en period av "ojämnt väglag" i vår vänskapsrelation och jag tror att det kommer bli kanon. Oavsett vad som har hänt mellan oss, älskar jag dessa tjejer och ser dem som en del av min familj. De båda betyder otroligt mycket för mig.
 
Utsikt vid Slussen.


Dagens citat:

"Sann kärlek kan inte döljas."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie