Med den rösten behöver man inte förstå

Jag minns inte om det var hösten 2006 eller 2007 som jag förälskade mig i Josh Grobans underbara sångröst, men å andra sidan spelar det ingen roll när jag gjorde det. Huvudsaken är att jag gjorde det.
 
Det är svårt att välja endast en favoritlåt, men visst finns det vissa som sticker ut mer än andra. Un alma mas är en sådan låt. Jag förstår inte alls vad det är han sjunger, men melodin är vacker och refrängen gör mig glad. För min del krävs det inte mer än så. :-)
 
 
Solo se
que ojo por ojo no ves
que lo que siembre lo cosechare
si doy recibire
porque amar es un acto de fe

No prives al mundo de amor
sin sol y lluvia no crece la flor
el milagro esta en ti
no lo dejes morir...

Un alma mas
y al fin marcharan
ejércitos de esperanza
Una voz mas
y al fin se oiran
los gritos de los que callan
uno mas y otro mas
probandonos que
amar es un acto de fe.

Si
te guardas la luz para ti
te cegaras de egoismo y asi
por las sombras iras
y un dia te olvidaras de reir…

Hay tantos hombres llorando dolor
buscando un manana mejor
ve y abrazolos
y aprenderas a sentir…

Un alma mas
y al fin marcharan
ejércitos de esperanza
Una voz mas
y al fin se oiran
los gritos de los que callan
uno mas y otro mas
probandonos que
amar es un acto de fe.


Dagens citat:

"När jag ser tillbaka på all denna oro, kommer jag att tänka på mannen som på sin dödsbädd sa att han haft många bekymmer i sitt liv, varav de flesta aldrig inträffat."
(Winston Churchill)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie