Pepparkaksdrömmar

Eftersom min pappa tycker om vaniljdrömmar, ville jag baka drömmar och ha med mig när vi besökte dem på juldagen. Fast i och med att det var jul, ville jag göra drömmar med en liten tvist. Därför fick det bli pepparkaksdrömmar.
 
 
Den förändring i vaniljdrömsreceptet som jag gjorde var att byta ut 1 msk vaniljsocker mot 0,5 msk vaniljsocker + 1,5 msk pepparkakskryddor (en blandning av lika delar kanel, malen ingefära och malen nejlika) + 0,5 - 1 tsk kakao.
 
Jag tyckte att pepparkaksdrömmarna blev goda. Kanske blir det en ny jultradition?


Dagens citat:

"Säg 'Ja' när ingen frågat."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - ♀ THE REVOLT ♀:

Åh!:o Dessa har jag inte smakat på xD

Svar: Jag tyckte att de blev goda :-) en variant på pepparkakor om man nu är trött på dem eller bara vill förnya sig ;-)
Jessica

#2 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Så gott. :)

Svar: Det var de faktiskt och de är inte heller så svåra att göra. :-) Jag kommer definitivt göra dem igen till nästa jul!
Jessica