Kan det bli busigare än så här?

Efter att jag hade avslutat bokföringskursen i våras, lånade jag boken Bokföring från början samt en bok med samma namn, innehållande lösningar på uppgifterna i "huvudboken". Min tanke var att jag skulle studera i dem på egen hand för att bygga upp mina bokföringskunskaper. Tyvärr har jag inte hunnit det, men varje gång lånetiden har hållit på att ta slut har jag lånat om böckerna, med hopp om att jag äntligen ska få tid att jobba med böckerna.
 
 
 
När jag nu senast åter ville låna om bokföringsböckerna, sade bibliotekets system nej. Jag hade tydligen uppnått max antal lån. Då fick jag en idé. Efter att jag hade slutat jobba den dagen och var på väg till tåget, gick jag in till biblioteket i Varberg där jag hade lånat böckerna. Jag återlämnade dem i maskinen, men istället för att ställa dem på hyllan som jag blev anvisad att göra, gick jag bort till utlåningsmaskinen - och lånade böckerna på nytt. Då jag gick därifrån, kände jag mig minst sagt busig.
 


Dagens citat:

"Den som kan glädjas åt lite har mycket att glädjas åt."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie