Att bära en mus

Fåntratten är allt bra rolig ibland. Kanske inte när han väcker mig mitt i natten bara för att han är på extremt och akut kelhumör, men annars så! En av dessa roligheter är hur han bär leksaksmössen här hemma.
 
 
 
Jag är van vid att katter bär möss antingen i musens svans eller att de biter tag om musens kropp. Uppenbarligen tycker fåntratten inte om att vara som alla andra, för han föredrar att bära musen i nosen. Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker förklara för honom att det är bättre att bära den i svansen, för han fortsätter att gripa tag om musens nos och sedan springer han iväg.
 
Kanske är det jag som är ute och cyklar. Vad vet jag om vilket sätt som är det bästa att bära en mus på? ;-)


Dagens citat:

"Varken motgång eller framgång har kraften att förändra ditt inre varandetillstånd."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie