Skäl för att skaffa Facebook?

Jag snubblade över Mats Baxs blogg en dag och hittade tre väldigt roliga inlägg.
 
De två första handlar om hur det skulle kunna se ut om vi gör svenska versioner av Game of thrones och Härskarringen. Haha! En del av rollerna tyckte jag var klockrena, såsom i Game of thrones: Rolf Lassgård som Ned Stark, Andreas Wilson som Joffrey Baratheon (älskar kommentaren under den bilden!) och Peter Stormare som Stannis Baratheon. Här kan du se kandidaterna till att få spela Jon Snow. När det kommer till Härskarringen, tyckte jag att Henrik Dorsin passar som handen i handsken för rollen som Gollum. Kommentaren undertill var klockren!
 
 
 
Nästa inlägg gjorde mig faktiskt sugen på att skaffa Facebook, men bara nästan! I det inlägget gav Mats Bax exempel på hur det hade kunnat vara om man haft Disney-karaktärerna som Facebook-vänner. Här kan du se hans fullständiga projekt. En konversation sin jag fastnade mest för var den mellan Jafar, Aladdin och Anden:
 
Jafar har lyssnat på låten "Let it go" från filmen "Frozen" på Spotify och detta har nu lagts till som en händelse i hans logg.
 
Aladdin: OMG! Anden Abu Jasmine Sultanen
Jafar: Lägg dig inte i, pojk! Hur får jag bort Spotify härifrån!? Anden, gör så att det inte syns! Jag befaller dig!
Anden: Let it go, Jaffe. Let it go.
 
Haha! Om jag ändå hade haft hälften av hans fantasi och humor! :-)
 
Med detta skrattfyllda inlägg, vill jag önska dig en riktigt trevlig midsommar!


Dagens citat:

"Det enda som aldrig förändras är förändring."
(David Ross)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie