Dessa små marodörer

Eftersom fåntratten verkar ha lite problem med magen för tillfället, köpte vi hem en sådan där ask där man odlar kattgräs.
 
Gräset växte snabbt och så snart det var lagom högt, satte vi ned asken så att lejonen kunde äta. Det dröjde inte länge förrän det såg ut så här:
 
 
Medan fåntratten faktiskt åt gräset, tyckte ninjan att det var roligare att rycka upp grässtråna med rötterna och slänga dem på golvet ... Mysigt. Eftersom ninjan som sagt har dåligt inflytande på fåntratten, började fåntratten sedan skopa ut sand på golvet med tassen. Fast just det var inte bara djävulsskap från hans sida. Det verkade som om han var ute efter grässtråna som hamnat i botten efter ninjans förstörelse.
 
Jag antar att vi får skylla oss själva. Att låta busungarna äta gräset fritt är som att be om problem. Åtminstone när det gäller dessa två.


Dagens citat:

"Den lustiga paradoxen är att när jag accepterar mig själv precis som jag är, då kan jag förändras."
(Carl Rogers)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie