"Det blev inget svar där."

Jag har stor respekt för växeltelefonister och inser att de inte har ett lätt jobb. Dagligen måste de möta personer som vill bli kopplade hit och dit och jag gissar att dessa personer inte alltid gör det helt lätt för växeltelefonisterna. Därför försöker jag alltid underlätta så mycket jag kan för dem.
 
 
Fast ibland händer det att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Ett exempel är när jag i jobbet söker en tjänsteman (spelar ingen roll av vilket slag). När denne inte svarar kan man ibland bli kopplad till växeln och många gånger får jag svaret;
 
"Det blev inget svar där."
("där" ersätts ibland med personens namn eller "på den anknytningen".)
 
Inget illa menat, men tror inte telefonisten att jag har fattat det? Det skulle vara väldigt konstigt att hamna hos växeln om den jag söker faktiskt svarar. Bara en tanke.


Dagens citat:

"Varje individ är den viktigaste."
(Lorey Jangchup Gyaltsen)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie