Så nära ...

Föreställ dig att du precis har köpt en lott för 20 kronor och du brukar ALDRIG vinna någon vinstsumma som är värd att nämnas. Föreställ dig vidare - med det tidigare nämnda i åtanke - när lotten visar följande:
 
 
Jag satt och tittade på den där lotten en bra stund innan jag vågade skrapa klart den. Jag ville dra ut på den där känslan att nästan ha vunnit. Kunde jag verkligen ha sådan tur den här gången? Du kan nog föreställa dig hur det därför kändes när den sista "rutan" var skrapad;
 
 
 
Det kan inte vara lagligt eller ens moraliskt korrekt att skapa så här många vinstchanser UTAN en enda vinst. Lottskaparna borde skämmas! Det är nästan så att jag vill ringa hem till deras mammor och skvallra. Tror du att det hjälper?


Dagens citat:

"Jag har missat över 9000 skott under min basketkarriär. Jag har förlorat närmare 300 matcher. 26 gånger har jag fått förtroendet att sätta det matchavgörande skottet och missat. Jag har misslyckats om och om igen i mitt liv. Men jag fortsätter att gå ut på planen. Det är därför jag lyckas."
(Michael Jordan)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie