Svar som förändrats genom åren?

Jag har en svag aning om att jag redan har publicerat ett sådant här inlägg tidigare, men eftersom jag inte kunde hitta det vid en snabb genomgång på bloggen, väljer jag att göra ett nytt inlägg.
 
Minns du möjligtvis communityn Lunarstorm? Den lades ju ned för flera år sedan och återuppstod som LS8 (men även den lades ned). På Lunarstorm kunde man i alla fall svara på tjugo stycken frågor på sin profil som andra användare sedan kunde ta del av. Haha, jag är nog ganska töntig, men jag sparade faktiskt mina svar! Vid en genomgång av ett av mina usb-minnen, hittade jag dokumentet med dessa frågor och tänkte att det kunde vara kul att kika på frågorna igen och se om mina svar har förändrats genom åren. Jag vet inte vilket år jag svarade på frågorna, men åtminstone har jag uppdaterat dem under 2008, eftersom jag har lyckats lista ut att jag och älsklingen var tillsammans då.
 
När jag var sju år. Jag har i alla fall förändrats sedan dess!
 
Frågorna har jag fetmarkerat och de ursprungliga svaren är kursiverade. På raderna under de ursprungliga svaren, har jag inom parantes skrivit vilka svar jag skulle ha gett om jag hade svarat på frågorna idag.
 
1. Värsta känslan?
Svar- och avundsjuka
(Svart- och avundsjuka, men även känslan av att vara värdelös och inte duga)
 
2. Bästa känslan?
När man är förälskad. På riktigt! Finns det något bättre?
(När man är förälskad. På riktigt! Finns det något bättre?)
 
3. Din första tanke när du vaknar?
Tänker man överhuvudtaget?
(Måste stänga av mobilens väckarklocka innan ninjan äter upp mobilen!)
 
4. Vilken ringssignal har du på din mobiltelefon?
It's really good to hear.
(Medieval Jaunt)
 
5. Har du någonsin varit kär?
Ja och den här gången i den underbaraste kille som finns <3
(Ja och den här gången i den underbaraste man som finns <3)
 
6. Vad har du på väggarna i ditt sovrum?
Tavlor och uppstoppade människor ;-)
(Tavlor, uppstoppade människor och snart en uppstoppad ninja ...)
 
7. Vad har du under sängen?
Monster
(Ett litet monster i form av en vild ninja som försöker äta upp ens fötter så fort man närmar sig sängen)
 
8. Ser på?
Sånt jag anser är kul och väldigt gärna min pojkvän ^^
(Sånt jag anser är kul och väldigt gärna min make ^^)
 
9. Lyssnar på?
JOSH GROBAN såklart! Vad trodde du? Och pojkvännen också. Han har en mycket trevlig röst.
(Självklart min make - som har en mycket trevlig röst - Josh Groban, Anders Ekborg och Michael Bolton! Vilka annars?!)
 
10. Skriv nått smart!
Nått smart! Eller, det var kanske inte det du menade?
(Nått smart! Eller, det var kanske inte det du menade?)
 
11. Om du fick träffa vem du ville död eller levande, vem?
Jag skulle vilja träffa Jocke igen <3
(Jag skulle vilja träffa Jocke igen <3)
 
12. Vad stod det i ditt senaste mottagna SMS?
Minns inte riktigt, får ju så många ;-)
(Det var bara en massa snusk, så det är inget jag tänker upprepa här. Det kan ju vara barn som läser!)
 
13. Vad vill du bli när du blir stor?
Större! Eller kanske mindre, beroende på hur man definierar frågan ;-)
(Jag kommer aldrig att bli stor, så det är inte lönt att jag anstränger min ömtåliga hjärna med att fundera)
 
14. Hur skulle dina vänner beskriva dig?
Fråga dem, inte mig.
(Fråga dem, inte mig)
 
15. Vilket är ditt lyckligaste ögonblick?
Varje ögonblick med min pojkvän <3 Svårt att bara välja ett. Och dagen då jag träffade Jocke <3
(Varje ögonblick med min make <3 Svårt att bara välja ett. Och dagen då jag träffade Jocke <3)
 
16. Vad skulle du vilja vara världsmästare i?
Att hålla kvar viktiga personer i mitt liv.
(Att hålla kvar viktiga personer i mitt liv.)
 
17. Vilken kroppsdel klarar du dig utan?
Öronen, så att man slipper höra en massa skitsnack.
(Öronen, så att man slipper höra en massa skitsnack.)
 
18. Vilken superhjältekraft vill du ha?
Att kunna höra andras tankar. Fan så roligt det skulle ha varit
(Att kunna höra andras tankar. Vad intressant det skulle ha varit!)
 
19. Vad är du beroende av?
Jocke! :-D och min pojkvän!
(Ojojoj ... Den listan är lång. Hur lång tid har du på dig? Den korta listan: Min make, chailatte, chips och choklad.)
 
20. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
Jocke, Thomas, Hanan, Cherry, PG2 och Ior. Så slipper man vara ensam :-)
(Maken, ninjan, den lilla arga, fåntratten - fast antagligen skulle han mest vara rädd, för han gillar inte att vara utomhus - och Cherry. Om Hanan har tid, är hon också välkommen.
 

 
Tja, vissa svar har ju förändrats, vilket man klart och tydligt kan se. Men det är klart - man förändras genom åren! Jag är inte helt och hållet samma person som jag var för tio år sedan.
 
Hur skulle du ha svarat på frågorna? :-)


Dagens citat:

"Från ögonblick till ögonblick visar det sig att det lilla jag behöver veta för att leva mitt liv, råkar jag på något sätt redan veta."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie