Värre otursfågel än jag

Jag är allmänt klumpig och klantig och lyckas nästan alltid råka ut för något. Om jag inte skär mig på kniven när jag lagar mat, slår jag knät i badkarskanten. Bara som exempel. Fast nu har jag insett att det finns en värre otursfågel än jag.
 
 
Den här klockan köpte jag våren 2011 på Rättviks marknad. Jag använde den flitigt och den var till stor nytta på bröllopsresan i Rom. Dock trodde jag vid något tillfälle att jag hade tappat den efter en tågresa till och från Malmö, men det visade sig till sist att jag bara hade förlagt den. Därnäst lyckades remmen lossna från klockan och det tog evigheter innan jag tog mig i kragen och fick den fixad. När jag väl hade fått det, tog batteriet slut och återigen dröjde det innan jag fick batteriet utbytt. Tro dock inte att plågan var över där. Nej då, för när batteriet väl var bytt dröjde det inte länge förrän remmen gick sönder. Det har nog dröjt mer än ett år, men nu har jag äntligen fixat ny rem och nytt batteri! :-)
 
Fast med denna vanliga "tur" tar det nog inte någon längre stund innan något händer igen. *suck* Den som lever får se.


Dagens citat:

"Ett hjärta som älskat är alltid ungt."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie