Dag 24: Min dag [30 dagar]

Eftersom jag tidsinställer mina inlägg (och i skrivande stund sitter jag och väntar på tåget till jobbet), får jag beskriva hur en typisk vardag ser ut.
 
Kvart i sex stiger jag upp, gör mig i ordning, äter frukost samt ger katterna mat och tömmer djurens lådor. När jag har packat ned min matlåda i min tygpåse, cyklar jag bort till tågstationen och tar sedan Öresundståget till Varberg, där advokatbyrån som jag jobbar på finns.
 
En gata i Varberg.
 
Varje dag jobbar jag mellan åtta och fem, med en timmes lunch mellan tolv och ett. Eftersom sekreterarjobbet på byrån varierar från dag till dag, är det svårt att säga exakt vad jag gör. Vanligtvis hämtar jag posten på Kvantum vid nio och öppnar den. Jag svarar i vår växel samt tar hand om vår e-postinkorg. Jag ringer samtal till domstolar, klienter m.m.
 
Klockan fem går jag från kontoret till tågstationen för att åka tillbaka till Falkenberg. Om det ska postas något, tar jag vägen förbi Kvantum. Väl tillbaka på tågstationen i Falkenberg, låser jag upp min cykel och cyklar hem. Vanligtvis tar jag vägen förbi Ätran eftersom det är så himla fint där.
 
 
När jag är hemma igen äter jag middag med älsklingen och sedan umgås vi resten av kvällen, tills det är dags för mig att sova vid tiotiden.


Dagens citat:

"Minns att lyckan inte beror på vem du är eller vad du har, den beror helt och hållet på vad du tänker."
(Dale Carnegie)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie