Dag 27: Fyra quotes jag gillar [30 dagar]

I may be a slow learner, but eventually I catch on.
- Spike i serien "Angel", avsnitt 3, säsong 1
 
Ända sedan jag såg det tredje avsnittet i första säsongen av Angel, har jag tyckt om Spikes replik ovan. Kanske för att den stämmer ganska bra in på mig själv i vissa sammanhang.
 
Lämna det bakomflutna före dig.
- Pumbaa i filmen "Lejonkungen"
 
Behöver jag säga mer än att Pumbaa faktiskt är rätt smart? Eller, han är kanske ingen ordkonstnär, men man förstår ändå vad han menar.
 
 
 
Om du inte har något snällt att säga, så säg ingenting alls.
- Stampe i filmen "Bambi"
 
Jag föreslog för mina kurskamrater på retorikkursen att vi kunde använda det här citatet på en redovisning om beteenden i offentliga sammanhang, men det tyckte inte de var en bra idé. Varför förstår jag inte ...
 
Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre.
- Nalle Puh
 
Jag hade lite bekymmer med att välja ut ett fjärde citat. Till slut bestämde jag mig för citatet ovan. Trots att Nalle Puh måhända inte är den vassaste kniven i lådan, lyckas han faktiskt säga ett och annat smart ord ibland. Åh, den lilla björnen är allt bra charmig! Fast jag gillar åsnan Ior mer. Han är min favorit. ;-)


Dagens citat:

"Gulddamm är dyrbart, men när du får det i ögonen förblindar det dig."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie