Tänk vad ens inställning kan göra för skillnad!

En morgon när jag och en person pratade om lite allt möjligt, började samtalet till slut handla om ens inställning och vilken betydelse den har. Det hela slutade i alla fall med att jag bestämde mig för att den dagen skulle vara en bra dag och det blev faktiskt en bra dag! På vägen hem från jobbet hade jag väldig energi och kände mig glad.
 
 
Efter detta har jag försökt att varje morgon tänka att den dagen ska bli en bra dag. Visst, ibland händer det något under dagen som gör att jag ändå blir ledsen etc., men det är åtminstone en bra start. Ingen mår bra av att ständigt tänka negativa tankar. Man behöver helt enkelt bryta den negativa spiralen.
 
Det är egentligen fantastiskt hur mycket man kan lura sin hjärna. Hur mycket som man själv kan påverka.


Dagens citat:

"Man hugger ut dörrar och fönster och bygger ett rum: det är Intet i dess inre som gör rummet användbart."
(Lao Zi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie