Bilen som parkerar själv

För ungefär en månad sedan köpte vi en ny bil - Renault Kadjar (uttalas Kadjaaar - med en nypa snobberi i rösten för bästa resultat) - som är mer miljövänlig och billigare i längden. Vad jag dock inte är så förtjust i är att det är en massa teknik i vår nya bil. Jag som tyckte att vår gamla bil var tillräckligt komplicerad rent tekniskt (och det var en Peugeot 407 sw), blir alldeles yr vid blotta tanken. Älsklingen däremot är lika förtjust som ett barn på julafton.
 
Strax efter att bilen fått komma hem till oss, tog vi med den på en långtur ned till Skåne för att träffa mina föräldrar. När vi skulle parkera nere hos dem, ville älsklingen testa bilens parkeringsfunktion eftersom han läst på nätet och sett klipp på att bilen kan fickparkera själv. Happ, sagt och gjort testade vi och jag höll på att svimma av! Fy vad läskigt! Bilen styrde sig själv. Det enda älsklingen behövde göra var att först åka förbi parkeringsfickan och sedan växla, bromsa och gasa. Just då hade jag inte sinnesnärvaro nog för att filma det hela, så vi gjorde om det hela borta vid Klitterbadet i Falkenberg helgen efter:
 
 
Jag vet inte om det är bra eller dåligt att bilarna blir smartare hela tiden ... Kanske är vi inte så långt ifrån ett scenario där maskinerna startar krig mot oss? Hu!


Dagens citat:

"Kärlek är evig förlåtelse."
(Anandamayi Ma)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie