Dags att byta böcker igen!

Så var det äntligen den här tiden på året igen - Stora bokbytardagen! Den 16 maj i år smäller det. Dessvärre var det inget bokbyte i Falkenberg förra året och eftersom jag och älsklingen inte hade vägarna förbi vare sig Varberg eller Halmstad, blev det inget bokbyte för mig. "Skönt det", tänkte antagligen älsklingen. Men i år! Då du. Eftersom den 16 maj infaller en måndag i år, ska jag ta en sväng förbi biblioteket i Varberg under lunchen och se vad för roligheter som finns där. 2014 fick jag med mig följande byte från bokbytardagen:
 
 
Jag tycker att idén är riktigt bra. På det här sättet kan man dela med sig av böcker som man kanske inte längre vill ha i sin hylla och samtidigt få en annan bok att läsa istället. Jag har en kartong här hemma med några böcker som mer än gärna vill få nytt/nya hem.
 
Vad tycker du om bokbytardagen? Planerar du att byta bort någon bok?


Dagens citat:

"Mirakel börjar hända när du skänker lika mycket energi till dina drömmar som du gör till din rädsla."
(Richard Wilkins)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Vilken smart idé! :)

Svar: Det tycker jag också. :-) På det sättet kan man hitta nya favoriter som man annars kanske inte skulle ha tänkt på.
Jessica