Jag har gjort det igen!

Jag kan helt enkelt inte låta bli. Vad är det för fel på mig?!
 
Som du känner till vid det här laget har älsklingen gett mig köpstopp när det gäller böcker. Fast det finns ett litet kryphål. Även om inte jag får köpa böcker själv, är det helt okej för andra att ge mig böcker. Därför fylls min samling olästa böcker på vid födelsedag och jul då älsklingen ger mig några stycken varje gång.
 
När jag vid ett tillfälle pratade med mina föräldrar i telefon, berättade de att de hade fått ett gäng böcker av en bekant till min mamma och undrade om jag var intresserad av ett par stycken? Alltså, att fråga en boknörd om personen är intresserad av böcker, är som att erbjuda en narkoman knark. Hur kan jag inte vara intresserad? Nästa gång mina föräldrar kom på besök, fick jag således dessa två sötnosar:
 
 
 
195 st olästa böcker.
 
Okej, jag har faktiskt hunnit läsa några stycken vid det här laget, men jag plussar på antalet böcker jag får till antal olästa som jag hade vid årets början för att lättare kunna hålla koll.
 
Som om det inte vore nog, är det som bekant bokrea i februari. Bokrea är ett riktigt helvete för oss med köpstopp. Det finns så många böcker till så bra priser som jag skulle vilja ha! Fast i år hade jag bestämt mig för att inte titta på bokrean för att inte suktas. Det gick ganska bra, tills jag och älsklingen handlade på Kvantum en fredagskväll. Då kunde jag inte låta bli att gå ett varv runt bokreaböckerna och genast fastnade jag för ett par. Framförallt en. Älsklingen frågade om jag ville ha den, men eftersom jag har bestämt mig för att minska så mycket som möjligt på de olästa böckerna här hemma sade jag nej. Dock tyckte älsklingen att jag både lät och såg sorgsen ut, så han gick tillbaka och plockade med sig den bok som jag stått och tittat (och klappat) en stund:
 
 
 
196 st olästa böcker.
 
Men tro inte för allt i världen att det tar slut där! Nej då. En lördag var vi nere i Halmstad och kikade på både det ena och det andra. När vi skulle hem passade vi på att handla på ICA Maxi Högskolan eftersom de är ganska billiga. Deras bokreautbud var större än på Kvantum hemma i Falkenberg och om jag hade fått välja hade jag tagit med alla böcker hem. Men det gick inte. Dock gick älsklingen med på att jag plockade med mig två stycken, så då fick det bli dessa:
 
 
 
198 st olästa böcker.
 
Det går bra för mig ...


Dagens citat:

"Verkligheten är vänlig och vacker; vi själva skapar kaoset."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie