Tips på hur man kan manifestera sina önskningar snabbare

Cecilia Kärvegård ger ett tips i tio steg på hur man snabbare kan manifestera sina önskningar med hjälp av attraktionslagen. Ta dig gärna en titt. Jag läste själv som hastigast igenom dessa tio steg och tror att jag nog kan ha användning för åtminstone några av dem.
 
Dock har jag i skrivande stund haft det ganska stormigt under sista tiden. Ett tag kändes det som om jag var tillbaka i depressionsgropen och det känns fortfarande inte helt okej, även om jag har lyckats att vända det lite. Jag har av den anledningen inte haft ork att försöka ta till mig attraktionslagen så som jag har tänkt, men i och med det här inlägget ska jag ändå försöka.
 
 
Jag ska ju försöka använda attraktionslagen till att försöka bryta mina negativa tankemönster och Cecilia Kärvegård skriver ofta att man ska fokusera på det positiva i ens liv. Det låter verkligen lätt, men det är det inte. Åtminstone inte när man har en pissig dag. När jag nu senast hade en riktigt dålig dag försökte jag - nästan desperat - fokusera på positiva saker i mitt liv och även om jag bara kunde tänka på en positiv sak just då, gick det inte att frammana den känslan som detta positiva i vanliga fall brukar ge mig. Oavsett hur mycket jag än försökte, gick det inte. Kanske försökte jag för mycket.
 
Jag ska därför återigen börja med det som Mia Törnblom tipsar om och som jag höll på med ett tag - jag ska börja skriva upp saker i min "Jag är bra"-bok som jag är tacksam över och som är positivt i mitt liv. Då kanske det blir lättare att fokusera på dessa saker när det väl krisar sig. Fast säker är jag såklart inte - det är ju bara en tanke. Men det skadar aldrig att försöka. :-)


Dagens citat:

"Vi kan inte välja ramen för vårt öde, men vad vi sätter in i den är vårt eget val."
(Dag Hammarskjöld)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie