Dansande fågel

Jag hittade ganska nyligen en video där en kakadua dansar till några Michael Jackson-låtar. Så himla skön fågel! När jag ser videon tänker jag direkt på min lille Jocke. Han brukade också "dansa" så där (i alla fall nicka med huvudet), fast dock inte i takt till musik. Däremot räckte det att jag trummade i luften med mitt finger för att han skulle börja nicka sådär som kakaduan gör. Nu vet jag inte hur det är med andra fåglar, men för en undulat är det där nickandet en del av deras parningsdans. Det är åtminstone vad jag har läst. Därför undrar jag vad Jocke egentligen tänkte när jag fick honom att nicka så där i takt med mitt finger. Haha!
 


Dagens citat:

"Att vara fri, att kunna stå upp och lämna allt – utan att se sig tillbaka. Att säga ja."
(Dag Hammarskjöld)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie