Varm choklad utan vitt socker

Varm choklad. Åh, det vattnas i munnen på mig bara jag tänker på det! Jag älskar varm choklad, men har inte druckit det särskilt ofta sedan jag återigen blev laktoskänslig. Dock var jag inte sen med att prova det här receptet på sockerfri varm choklad så snart jag såg det.
 
 
 
Så himla gott! Fast första gången fick jag hjärnsläpp och hade i dubbel mängd kakao (?!). Dock tyckte älsklingen att det smakade gott ändå. Jag var inte lika förtjust i den starka smaken, men smaken är ju som baken! Jag tycker i alla fall att det är bra att det finns sockerfria alternativ som man kan testa. Vitt socker är ju ett gift och därför försöker vi minska på vårt sockerintag så mycket som möjligt.


Dagens citat:

"Att gå omkring och känna hat eller bitterhet över någon eller något, är detsamma som att låta det som du avskyr få bo helt gratis i ditt huvud."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie