Springande spår

Under åren 2008 - 2013 reste jag väldigt mycket med SJ och under dessa år har jag fått vara med om en hel del tågstrul och mysterier. Bland annat lyckades de tappa bort ett inkommande tåg på Stockholms central och en annan gång hade vi ingen lokförare. Man kan nog utan överdrift påstå att jag har varit med om det allra mesta.
 
Kära gamla Läggesta. ^^
 
Sedan vi flyttade till Halland 2013 har Öresundstågen fått ta SJ:s plats i mitt liv, fast i jämförelse tycker jag faktiskt att det har varit mindre strul med Öresundstågen. Dock tror jag att de vid ett tillfälle ganska nyligen försökte efterlikna SJ vad gäller mystiska anledningar till tågförseningar. På nätet stod det nämligen "Spårspring".
 
Det var väl det fräckaste? Vem är det egentligen som har uppfostrat spåren? Det förstår väl varenda kotte att spåren inte kan hålla på att springa omkring sådär. Då är det inte konstigt att det blir förseningar. Någon borde ta ett allvarligt snack med tågspåren, för så här kan vi inte ha det.


Dagens citat:

"Frihet från alla begär är odödlighet."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Skönt att det har varit mindre strul!