En tur runt Ätran

I år tycker jag faktiskt att jag och älsklingen har varit hyfsat bra på att ta tillvara på de fina dagarna och vara ute när vädret tillåter. Exempelvis tog vi en liten promenad kring Ätran en helgeftermiddag när älsklingen hade kommit hem från jobbet. Det fanns nämligen en sträcka kring Ätran som vi inte hade promenerat vid tidigare och därför var jag sugen på att göra det.
 
 
Som vanligt var det mysigt att promenera med älsklingen. Vi pratade om allt möjligt och njöt av den fina naturen. Vi har riktig tur som har sådan fin natur så pass nära oss. Vi behöver inte åka särskilt långt för att få uppleva detta. Det räcker med en kortare promenad. Jag hoppas att Falkenberg behåller detta naturområde, för sådant behövs verkligen!
 
 
 
För mig är det väldigt avkopplande att få komma ut såhär i naturen. Oftast lyckas jag koppla bort vardagsstressen och andra orosmoment och bara njuter av allt det vackra. Det ska definitivt bli fler promenader här i sommar! :-D


Dagens citat:

"Somliga tror att hålla i sig är ett tecken på styrka, men ibland är det att släppa taget."
(Hermann Hesse)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie