Konsten att vräka någon

Minns du att jag berättade om att våra grannar mittemot verkade vara på väg att gå skilda vägar? Lyckligtvis tycks det som om de sansade sig och flyttade ihop igen. Eller så hittade ena duvan en ny duva att bo ihop med ... Inte för att låta rasistisk, men det är väääldigt svårt att se skillnad på de där. Alla ser likadana ut! Fjädrar, näbb, klor ....
 
 
 
Hursomhelst har våra grannar blivit vräkta - igen. Den här gången gjorde Fabo det med besked:
 
 
 
Jag kan förstå Fabo, för det såg minsann inte särskilt mysigt ut med allt fågelbajs på trappan och räcket upp till vår våning, fast samtidigt tycker jag väldigt synd om dessa duvor. Jag menar, uppenbarligen har de ingen tanke på att flytta från huset, för nu sitter de på taket strax ovanför vårt köksfönster och på taket vid deras senaste bostad. På sätt och vis blir det bara att flytta på problemet hela tiden, fast förslag på någon annan lösning har jag dessvärre inte. Jag tycker bara som sagt synd om dessa duvor som tvingas flytta på sig hela tiden.
 
Jag hoppas att de snart hittar en annan - och lämpligare - bostad.
 
 


Dagens citat:

"Vad som än händer runt omkring dig, ta det inte personligt. Vad andra gör är inte på grund av dig, det är på grund av dem själva."
(Don Miguel Ruiz)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie